Rytm dnia
Zapewniamy dzieciom dni pełne nauki, zabawy i odkryć, gdzie każda godzina przynosi nowe, starannie zaplanowane aktywności odpowiadające ich wiekowi i rozwojowi.
Przedszkole otwarte jest w godzinach 7.30-17.00. Każdy dzień jest zaplanowany i ciekawy, przepełniony różnymi aktywnościami.
| Godz. | Aktywności dzieci 2-3 letnich | Aktywności dzieci 4-5 letnich |
|---|---|---|
| 7.30-8.50 | Schodzenie się dzieci, zajęcia opiekuńcze. Zabawy samodzielne -tworzenie warunków umożliwiających swobodny rozwój, rozmowy na tematy bliskie dzieciom. Przygotowanie do śniadania. Zabawa na powitanie. | |
| 9.00- 9.20 | Śniadanie. Czynności higieniczne w łazience. | |
| 9.30- 10.30 | Zabawy kierowane z całą grupą w oparciu o program wychowania przedszkolnego. Organizowanie zajęć językowych, umuzykalniających, matematycznych, logopedycznych / dydaktycznych (twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci). | |
| 10.30 – 10.45 | Drugie śniadanie. Przygotowanie do wyjścia na dwór. | |
| 10.45-11.45 | Pobyt na placu zabaw / spacer / zabawy na polanie w lesie – swobodne zabawy, zajęcia ruchowo-sportowe, zabawy tropiące, obserwacje przyrodnicze i społeczne. Powrót do przedszkola. | |
| 12.00-12.30 | Obiad. Czynności higieniczne i samoobsługowe. | |
| 12.30 -13.00 | Przygotowanie do leżakowania / relaksacja. | Bajkoczytanie / zabawy stolikowe. |
| 13.00-14.00 | Leżakowanie / czytanki/ słuchowiska. | Realizacja podstawy programowej – dopełnienie zajęć dydaktycznych. |
| 14.00-14.30 | Podwieczorek. Kultura spożywania posiłków. | |
| 15.00-16.00 | Zabawy swobodne podejmowane według zainteresowań. Praca indywidualna z nauczycielem o charakterze stymulującym i wyrównawczym. | |
| 16.00-17.00 | Rozchodzenie się dzieci. Zabawy samodzielne. Pobyt na placu zabaw. | |
Realizacja podstawy programowej odbywa się w godzinach od 7.30 do 17.00
